Nova istraživanja pokazuju da su pistaći bolji za zdravlje očiju nego šargarepa!

Iako su šargarepe decenijama bile sinonim za zdravlje očiju, novo istraživanje sa Univerziteta Tufts otkriva da pistaći mogu biti još efikasniji.
Nova istraživanja pokazuju da su pistaći bolji za zdravlje očiju nego šargarepa!
Foto: Pixabay
Samo 57 grama pistaća dnevno može značajno poboljšati zdravlje vaših očiju i zaštititi vaš vid. Saznajte kako ovaj antioksidans može doprineti očuvanju vašeg vida.

Iako su šargarepe dugo smatrane najboljim izborom za očuvanje zdravlja očiju, novo istraživanje sugeriše da pistaći mogu biti još efikasniji u tome.

Stručnjaci sa Univerziteta Tufts u Masačusetsu otkrili su da dnevni unos od samo 57 grama pistaća može značajno poboljšati zdravlje vaših očiju.

Ovi orašasti plodovi su bogati luteinom, antioksidansom koji je ključan za poboljšanje "optimalne gustine makularnog pigmenta" (MPOD), što pomaže u filtriranju svetlosti sa ekrana, štiti mrežnjaču i smanjuje rizik od degenerativnih bolesti oka. "Naša studija pokazuje da pistaći nisu samo ukusna užina, već mogu biti i izuzetno korisni za zdravlje vaših očiju. Konzumiranje male količine svakog dana može doprineti zaštiti vašeg vida, naročito kako starite", izjavila je doktorka Tami Skot, neuropsiholog koja je vodila istraživanje.

Foto: Pixabay

U okviru eksperimenta, učesnici sa niskim unosom luteina bili su zamoljeni da jedu 57 grama pistaća dnevno, čime su udvostručili količinu ovog važnog antioksidansa. Za samo šest nedelja, grupa je pokazala značajno poboljšanje u MPOD-u, što je potvrđeno preciznim merenjima.

Zašto pistaći?

Pistaći su bogat izvor hranljivih materija, uključujući vitamine, minerale i antioksidante. Lutein, koji se nalazi i u drugim namirnicama kao što su brokoli i tamno zeleno lisnato povrće, bolje se apsorbuje kada se unosi uz prirodne masti, kakve sadrže upravo pistaći. Ovaj faktor čini pistaće još efikasnijima u očuvanju zdravlja očiju, navodi Express.

Povezane vesti

Jennifer Lopez lice bez šminke

Jennifer Lopez u 56. godini pokazala lice bez šminke: Tajna njenog mladolikog izgleda

Svet Plus
pon, 8. jun
Joan Collins u 92. godini održala modnu lekciju u Kanu

Stil je večan: Joan Collins u 92. godini održala modnu lekciju u Kanu, a potom su usledile i ostale dive

Svet Plus
sre, 13. maj | 11:05
Limun u kafi za mršavljenje

Limun u kafi kao "magična formula" za mršavljenje: Da li ovaj trik zaista topi salo ili je reč o zabludi?

Svet Plus
čet, 2. april
Genijalan trik za zagorele tiganje

Genijalan trik za zagorele tiganje: Skida crne mrlje bez ribanja uz samo dva sastojka!

Svet Plus
pet, 29. maj | 20:33

Najčitanije vesti!

Koliko jaja uskršnjih je zdravo pojesti

Uskršnja dilema: Koliko jaja dnevno je zapravo zdravo?

Svet Plus
ned, 12. apr | 09:03
Jedna kašičica svakog jutra: Navika koja menja zdravlje iz korena

Jedna kašičica svakog jutra: Navika koja menja zdravlje iz korena

Svet Plus
pon, 13. apr | 11:27
Pijete kafu odmah nakon buđenja?

Pijete kafu odmah nakon buđenja? Greška koju svi pravimo može stopirati mršavljenje i izazvati oticanje

Svet Plus
sub, 9. maj
Voće i povrće tokom vrelih dana

Sezonsko voće i povrće u junu: Kako da ojačate imunitet tokom vrelih dana?

Svet Plus
čet, 11. jun | 10:16

Najnovije vesti!

Voće i povrće tokom vrelih dana

Sezonsko voće i povrće u junu: Kako da ojačate imunitet tokom vrelih dana?

Svet Plus
čet, 11. jun | 10:16
Prekomerno znojenje

Prekomerno znojenje: 6 prirodnih metoda za eliminisanje neprijatnih mirisa

Svet Plus
pon, 8. jun
Ujed krpelja može biti smrtonosan

Krpelji mogu biti opasni: Lekari upozoravaju na greške koje nikako ne smete da pravite

Svet Plus
sub, 6. jun
Zeleni sokovi mit ioli istina

Istina o sokovima od zelenog povrća: Da li su zaista eliksir zdravlja ili samo trend?

Svet Plus
pet, 5. jun